Ернст Гофман "Крихітка Цахес на прізвисько Циннобер" 9 клас - Бібліотека - Методичні матеріали - Шахтарська МЦМК Світова література
Четвер, 31.07.2014, 02:16
СВІТОВА
ЛІТЕРАТУРА

Вхід | Реєстрація
ВАС ВІТАЄ КЕРІВНИК МЦМК ВЧИТЕЛІВ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ м.ШАХТАРСЬКА ПАНОВА ОЛЕНА ВІКТОРІВНА
Статистика

Методичні матеріали

Головна » Методичні матеріали » Бібліотека [ Додати матеріал ]

Ернст Гофман "Крихітка Цахес на прізвисько Циннобер" 9 клас

      Містичне та прекрасне у Гофмана «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер»

                                             


Відомий німецький письменник - Романтик, художник, музикант Ернст Теодор Амадей Гофман написав багато оповідань і повістей, в яких фантастичне об'єднується з реальністю настільки міцно, що складно визначити кордон. Фантастичне у творах Гофмана настільки притягує і зачаровує, що починаєш сприймати розказане, як реально існуюче. Одним з таких творів є повість-Казка «Крихітка Цахес на прізвисько Циннобер ». Письменник запрошує читача в реалістично-фантастичний світ, де робота і нагорода за неї розподіляються всупереч здоровому глузду. У той час, як один працює, гроші і слава дістаються іншому. Це «перевернутий навиворіт" фантастичний світ, де переплутані всі орієнтири і цінності. Але чи настільки нереальний показаний Гофманом світ або ж це правдиве відображення реальності?
Великий німецький романтик Е. Гофман розкриває у своїх творах ілюзорність і примарність світу, в якому можна знайти порятунок від бездуховності, сірості і порожнечі лише за допомогою сили мистецтва, романтичних уявлень і створення великих і світлих ілюзій. В оповіданні Гофман показує життя невеликого містечка, в якому з'являється лукавий карлик Цахес. Колись жалюгідний і нещасний Цахес викликав жалість феї Рожабельверде і вона наділила його здатністю «здаватися», приховуючи свою справжню сутність. Цей магічний дар чарівниці допомагає Цахес в житті і робить його всесильним. Лукавий Цахес отримує винагороду за заслуги інших. Всі красиві вчинки і таланти інших гідних людей приписуються йому. Три чарівні золотаві волосинки, які отримав Цахес в нагороду від феї, притягують до потворного Цахес успіх інших, надаючи йому брехливий блиск. Тоді як студент Бальтазар, закоханий у доньку професора Моша Терпіна Кандида, декламує вірші, успіх приходить до Цахес. Навіть любов Кандиди, яку викликав Бальтазар, переноситься на Цахеса. Так жалюгідний і посередній Цахес, який не має жодного таланту, стає наближеним чиновником у державі Пафнутія.
Держава, в якій Цахес стає міністром і першою людиною, схоже на королівство кривих дзеркал, де все навпаки. У цьому дволиким світі, де все таке примарне і брехливе, можна здобути перемогу лише за допомогою більш сильного чаклунства. Романтик і мрійник Бальтазар за допомогою більш сильного чаклуна Проспера Альпануса, руйнує чари феї Рожабельверде, і перемагає Цахеса, розкриваючи його дійсну сутність: Втративши чарівні волосинки, які надавали Цахес фальшивий блиск, карлик виникає у своєму сьогоденні, непривабливому вигляді, жалюгідному й нещасний. Тим не менш торжество Бальтазара Гофман показує не як природний перебіг подій і торжество справедливості, а як прояв іншої сили - чарівного незгасаючого вогню. Щастя в недосконалому і примарному світі можливо лише за допомогою дії чарівних сил - ось суть повісті-казки Гофмана.
У казці-новелі «Крихітка Цахес на прізвисько Циннобер» зображено брехливе велич правлячої верхівки. Це лялькове держава, де все схоже на безглуздий маскарад і де успіх часто приходить не до того, хто на його заслуговує, а зовсім навпаки. Так, народившись жалюгідним і нещасним, завдяки чарівним чарам феї Рожабельверде, Цахес отримує три чарівні волосинки - уміння не бути, а здаватися - що робить його в очах оточуючих мудрим і прекрасним. Присвоївши собі чужі перемоги, славу, кохання, він стає першою людиною в механічному державі.
Цьому бездуховному і механічному світу протистоїть романтичний мрійник Бальтазар, який шукає порятунку від порожнечі і недосконалості світу в поезії і природи - ідеальному світі, де існує гармонія і свобода.
Бальтазар - творець, а не споживач, тому саме йому і відкриває велику таємницю маг Проспер Альпанус. Тільки Бальтазар може звільнити світ від духовної порожнечі, оскільки він наділений внутрішньою гармонією. Саме він розповідає світові любов солов'я і троянди, тому що здатний бачити красу. А порятунок саме в ній. Крихітка Цахес гине, опинившись у срібному горщику, адже зовнішній блиск і благополуччя не врятує, якщо немає внутрішньої наповненості. І лише творчий дух здатний боротися з недосконалістю примарного світу. Саме ця думка і є дороговказною ниткою людства в його духовних пошуках.

Завантажити з іншого сервера ()

Автор матеріалу:   Панова О.В., ЗОШ № 18

Переглядів: 3286 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 2.4/7


Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email:
Код *:
Вхід
Пошук
І П П О
І І Т І З О
М О Н України
Журнал України
Чтиво