Білети ДПА 2012. 9 клас. Світова література (усна форма)
Перелік
білетів для проведення державної підсумкової атестації із світової літератури у
2011/2012 навчальному році в усній формі. 9 клас
Увага! У 2012 році Державна
підсумкова атестація в основній школі проводиться у відповідності до Листа
МОНмолодьспорту №1/9-61 від 27 січня 2012 року "Про порядок закінчення
навчального року та проведення державної підсумкової атестації у
загальноосвітніх навчальних закладах в 2011/2012 навчальному році”.
Білет № 1
1. Охарактеризуйте античність як історичну і культурну
добу, колиску європейської цивілізації.
2. Розкрийте проблему боротьби добра і зла як рушійної
сили розвитку світу в трагедії "Фауст” Й.В. Гете.
Білет № 2
1. Назвіть найвідоміші цикли давньогрецьких міфів.
Охарактеризуйте один з них на вибір.
2. Поясніть втілення вищих духовних поривань в образі
Фауста (трагедія Й.В. Гете «Фауст»).
Білет № 3
1. Розкажіть про Гомера як легендарного
основоположника європейської літератури. Поясніть суть гомерівського питання.
2. Поясніть своєрідність зображення теми кохання в
трагедії "Фауст" Й.В. Гете. Охарактеризуйте образи Фауста й Маргарити.
Білет
№ 4
1. Дайте характеристику гомерівського епосу як
енциклопедії життя стародавніх греків.
2. Охарактеризуйте бароко як напрям у літературі
та мистецтві (особливості світосприйняття, художні відкриття і найвидатніші
представники).
Білет
№ 5
1. Охарактеризуйте романтизм як
напрям у літературі та мистецтві (особливості світосприйняття, художні
відкриття і найвидатніші представники).
2. Розкрийте ідею жертовності та
стійкості в трагедії Есхіла «Прометей закутий». Поясніть суть поняття
«прометеїзм».
Білет
№ 6
1. Розкрийте тему патріотичного
служіння державі, величі Риму як основного пафосу поеми Вергілія «Енеїда».
2. Поясніть, як у драмі Фрідріха
Шиллера «Вільгельм Телль» втілюються просвітницькі ідеї.
Білет
№ 7
1. Охарактеризуйте Веди, Біблію,
Коран як пам’ятки світової літератури.
2. Розкрийте моральний сенс
історії злету й падіння крихітки Цахеса у творі Е.Т.А. Гофмана.
Білет
№ 8
1. Охарактеризуйте Середньовіччя
як історичну і культурну добу (хронологічні межі, жанрове розмаїття,
найвидатніші представники).
2. Розкрийте сутність конфлікту
між ентузіастами та філістерами в творі Е.Т.А. Гофмана "Крихітка Цахес на
прізвисько Цинобер".
Білет
№ 9
1. Поясніть роль поєднання
історичної правди та художнього вимислу у героїчному епосі «Пісня про Роланда».
2. Назвіть і прокоментуйте
основні мотиви "Кримських сонетів" Адама Міцкевича. Прочитайте вірш
напам’ять (за вибором учня).
Білет
№ 10
1. Розкрийте особливості
середньовічної китайської поезії (на прикладі вивчених творів Лі Бо і Ду Фу).
2. Поясніть поетичне новаторство
творів Д.Н.Г. Байрона. Прочитайте вірш напам’ять (за вибором учня).
Білет
№ 11
1. Розкажіть про відображення
внутрішнього світу і почуттів людини в поезії Омара Хайяма (на прикладі
вивчених творів). Прочитайте вірш напам’ять (за вибором учня).
2. Визначте риси характеру та
світогляду романтичного героя на прикладі поеми Д.Н.Г. Байрона «Мазепа».
Білет
№ 12
1. Охарактеризуйте Відродження як
історичну і культурну добу (хронологічні межі, значення терміна, найвидатніші
представники).
2. Назвіть і прокоментуйте
основні мотиви поезій Генріха Гейне. Прочитайте вірш напам’ять (за вибором
учня).
Білет
№ 13
1. Розкрийте духовний і моральний
сенс подорожі героя в потойбічний світ у "Божественній комедії"
Данте.
2. Зазначте основні особливості
любовної лірики Олександра Пушкіна (на прикладі вивчених творів). Прочитайте
вірш напам’ять (за вибором учня).
Білет
№ 14
1. Розкрийте особливості
середньовічної персько-таджицької поезії (на прикладі вивчених творів Рудакі,
Омара Хайяма, Гафіза).
2. Охарактеризуйте твір «Євгеній
Онєгін» Олександра Пушкіна як соціально-психологічний роман у віршах.
Білет
№ 15
1. Визначте особливості
композиції «Божественної комедії» Данте та її роль у розкритті ідейного задуму
твору.
2. Дайте характеристику образу
Тетяни Ларіної в романі Олександра Пушкіна «Євгеній Онєгін».
Білет
№ 16
1. Охарактеризуйте класицизм як
напрям у літературі та мистецтві (особливості світосприйняття, художні
відкриття й найвидатніші представники).
2. Назвіть і прокоментуйте
основні мотиви лірики Михайла Лермонтова. Прочитайте вірш напам’ять (за вибором
учня).
Білет
№ 17
1. Поясніть природу сміху та
назвіть засоби комічного у творі Мольєра «Міщанин-шляхтич».
2. Дайте характеристику образу
Печоріна в романі Михайла Лермонтова «Герой нашого часу».
Білет
№ 18
1. Охарактеризуйте Просвітництво
як ідейний рух і літературну епоху (головні ідеї, найвідоміші представники).
2. Визначте своєрідність
зображення теми кохання в «Книзі пісень» Франческо Петрарки. Прочитайте
напам’ять сонет (за вибором учня).
Білет
№ 19
1. Розкрийте романтичні й
реалістичні тенденції в літературі першої третини XIX ст. (на прикладі вивчених
творів).
2. Розкрийте своєрідність
ренесансного сприйняття кохання в сонетах Вільяма Шекспіра (на прикладі
вивчених творів). Прочитайте вірш напам’ять (за вибором учня).
Білет
№ 20
1. Визначте і прокоментуйте
головні морально-філософські мотиви трагедії Вільяма Шекспіра «Гамлет».
2. Дайте характеристику жіночім
персонажам роману Михайла Лермонтова «Герой нашого часу».
Білет
№ 21
1. Доведіть, що образ Гамлета у
трагедії Вільяма Шекспіра є втіленням ренесансних ідеалів.
2. Розкрийте проблематику роману
Сервантеса «Дон Кіхот». Поясніть суть поняття «донкіхотство».
Білет
№ 22
1. Визначте філософсько-моральний
конфлікт драми Педро Кальдерона «Життя – це сон».
2. Дайте характеристику образу
Санчо Панси в романі Сервантеса «Дон Кіхот».
Білет
№ 23
1. Поясніть ідейний зміст і
зазначте особливості композиції філософської повісті Вольтера «Простак».
2. Розкажіть про вплив
української культури на розвиток творчості Миколи Гоголя як українського і
російського письменника.
Білет
№ 24
1. Назвіть вічні образи у
світовій літературі (на прикладі вивчених творів). Охарактеризуйте один на
вибір.
2. Розкажіть про долю «маленької
людини» та загальне значення цього визначення у повісті Миколи Гоголя «Шинель».
Білет
№ 25
1. Визначте сутність конфлікту
між ідеалом і дійсністю в романі Сервантеса «Дон Кіхот».
2. Розкажіть про українську
перекладацьку школу (традиції, постаті, здобутки).
|