Суббота, 16.12.2017, 17:03
Приветствую Вас Гость | RSS

Словесник

Меню сайта
Время жизни сайта
Статистика

Онлайн всего: 6
Гостей: 6
Пользователей: 0

Методический кейс

Главная » Файлы » Портфолио учителя » Открытые мероприятия [ Добавить материал ]

Выступление на городском методобъединении
06.08.2017, 16:21

МЕТОДИЧНА СКРИНЬКА

Я працюю над проблемою «Формування та розвиток мовлення школярів засобами реалізації діяльнісного підходу в умовах компетентнісного навчання».

Проблема є актуальною, бо взаємозв'язане навчання видам мовної діяльності розглядається як найбільш ефективний шлях оволодіння комунікативно-мовними уміннями, що є одним із сучасних чинників компетентного спеціаліста.

Мета: розвиток конкурентно спроможної особистості через призму формування мовлення засобами реалізації діяльнісного підходу

Об'єкт – компетентний учень, здатний застосовувати знання та вміння ефективно і творчо в міжособистісних відносинах; вільна , етична й інтелектуальна особистість

Предмет – питання, пов'язані з визначенням та використанням кола прийомів, які забезпечать можливість кожному учневі мислити творчо, логічно і нестандартно.

Перед собою ставлю завдання:

Формування мовлення, комунікативності, діяльності, що допоможе молоді краще показати себе у сучасному житті

Хочу зупинитись на жанровому розмаїтті творчих робіт, які можна запропонувати учням на уроках розвитку мовлення на літературі та мові.

Розвиток мовлення – це процес спілкування вчителя та учнів за допомогою мови й на основі вражень від прочитаного

Мовна діяльність учнів – основа творчого розвитку учнів.

Що цінніше: здатність віртуозно вирішувати «чужу задачу»

АБО

здатність і потреба створювати творчий продукт, в якому відбивається неповторність, індивідуальність, нестандартність, вміння бачити закономірності буття ?

Звичайно, краще якщо учні будуть вчитись створювати власні продукти, таким чином розвиваючи усне та писемне мовлення, збагачуючи словниковий запас.

Наведу приклади різних цікавих жанрів для інтерпретації літературних творів.

Приквел – художній твір як передісторія іншого літературного твору.

Сиквел – триквел – квадриквел – художній твір як продовження іншого літературного твору.

Мидквел - – художній твір як доповнення іншого літературного твору додатковою сюжетною лінією.

Інтерквел - художній текст, що своїм сюжетом пов’язує два інші літературні твори.

Фанфік - літературний твір, заснований на якому-небудь оригінальному творі, що використовує його ідеї, сюжет або персонажів.

Ремейк (римейк) – новіша версія або інтерпретація художнього твору.

Ремікс – версія літературного твору як результат комбінації старих і нових ідей.

Спін – офф – художні твори, основними діючими особами яких є персонажі, що раніше вже фігурували у вихідному творі з тематично іншим сюжетом.

На уроках з мови та літератури я часто запропоновую учням створення «Вільних текстів”

1.«Кінострічка бачень»

Необхідно надати ключові слова, з якими учні складуть декілька речень, щоб повязати в невеличкий текст.

Наприклад: ключові слова: сонце, озеро, листя, ялинка.

Сонце – нарцис постійно милується собою, дивлячись у дзеркало прозорого озера. Хоче себе побачити і ялинка, що росте неподалік, прикрашена жовтим листям сусідки – берізки.

2.Вірш «Я…»

1.Пишеться від особи предмета або героя твору.

2.Словом "Я" починається кожен непарний рядок.

Приклад:

Я – веселка,

Кольорова, барвиста стрічка.

Я – веселка,

Дочка дощу і сонця.

Я – веселка,

Багатий дарунок неба.

Я – веселка,

Справжня красуня.

3. Вірш «11 слів»

1 рядок - колір, якість (прикметник).

2 рядок – «про що пишу» (прикметник + іменник).

3 рядок – тема розширюється (3 слова).

4 рядок - про себе (4 слова).

5 рядок - результат, висновок (1 слово).

Рахуються самостійні та службові слова.

Приклад:

Барвиста,

Гнучка веселка.

Розкинулась на півнеба.

Милуюся твоєю небесною красою.

Диво.

4.«Вірш за метафорою»

Перше слово кожного рядка - назва вірша.

Вимоги: 6 характеристик в послідовності:

* колір;

* смак;

* запах;

* зовнішність;

* звук;

* якість переживань

Приклад:

Осінь.

Осінь - вогненні фарби.

Осінь - терпкий смак винограду.

Осінь - запах згорілого листя.

Осінь - дівчина із золотим волоссям.

Осінь - звук падаючих крапель дощу.

Осінь - печаль.

5.«Твір -метаморфоза» АБО «Твір -ідентифікація»

Уявити себе в іншій ролі (предмета чи особи).

Розкрити, що відчуваєш, що може статись з ним.

Приклад: «Твір -ідентифікація»

Я – дзеркало

Я – дзеркало. Як добре, що я дзеркало, я все бачу. Яка це чудова можливість! Світ  такий світлий та круглий, я знаходжусь у великій освітленій залі. Я щасливе  дзеркало, тому що в моєму домі живуть щасливі люди. Я бачу їх радісні обличчя,  чарівні посмішки. У домі живе кохання.

 

Це маленька частка великої роботи, цілепокладанням якої завжди є  розвиток мовлення учнів за допомогою мистецтва слова та художнього тексту, де учні розвивають інтуїтивне та розумове сприйняття.

Категория: Открытые мероприятия | Добавил: panova
Просмотров: 57 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии и видеть ссылки на материалы могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Вход на сайт
Поиск