У даній «роботі» розглядаються моделі сучасних інноваційних уроків світової літератури, завданням яких є формувати полікультурну компетентність в учнів, залучити їх до прекрасного через шедеври літературної творчості великих майстрів світу, сформувати толерантне ставлення до культур та традицій інших народів.
Особливу увагу приділено формуванню особистості учня. Проект виховує творчо мислячих, високоморальних, соціально адаптованих, конкурентоспроможних, толерантних особистостей, обізнаних з культурним надбанням різних країн світу.
Даний факультатив передбачає зацікавити учнів зразками лірики кохання, навчити розуміти глибину висловленого почуття, вміння читати «між рядками», тобто з’ясовувати причини написання поезій, їх автобіографічність. Учні повинні знаходитись у постійному пошуку, дослідженні: опрацьовувати критичні літературознавчі статті, укладати збірочки інтимних поезій улюбленого автора, вміти їх аналізувати. Творчі, пошукові індивідуальні та групові роботи нададуть зацікавленості, а відкриті заходи, які можна презентувати для широкого колу глядачів, нададуть популярності проведеної роботи.
У збірнику вміщено вправи для розвитку дихання, вправ гімнастики для очей, вправи для профілактики короткозорості, фізкультхвилинки з віршованими текстами, релаксаційні вправи, тематичні фізхвилинки на уроках літератури.
Методичний збірник вміщує способи підвищення культури мовлення учнів, правила спілкування, поради під час дискусії, полеміки. Цікавими є запропоновані хвилинки - відпочинки у формі гри та веселі перерви у формі діалогів.
В работе раскрывается система работы по развитию связной речи учащихся 5 классов с использованием материала по этнопедагогике, раскрывается актуальность и значимость фольклора как национальной святыни в жизни детей, предлагается ряд уроков и различные упражнения, которые направлены на формирование речевых умений и навычек.