Воскресение, 11.12.2016, 02:15
Приветствую Вас Гость | RSS

Словесник

Меню сайта
Время жизни сайта
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Методический кейс

Главная » Файлы » Портфолио учителя » Проекты [ Добавить материал ]

Компетентнісно орієнтований урок: проектування уроку.
08.08.2016, 18:44

Компетентнісно орієнтований урок:  проектування уроку.

ПІБ учителя       Панова  Олена  Вікторівна

Тема досвіду:  Формування  та розвиток мовлення школярів  засобами  реалізації діяльнісного підходу  в умовах компетентнісного навчання

Головна ідея:   Виховувати молодь як майбутнє нашого суспільства на засадах гуманізму, свободи, рівності.

Педагогічне кредо:     Єдність у меті, свобода у творчості, любов до дітей!

Тема уроку , клас

Використання синонімів у мовленні.

Україна козацька.  5 клас

Тип уроку, форма уроку

Вивчення нового матеріалу, інтегрований урок – дослідження: мова – історія.

Дидактична мета уроку, відбиття теми педагогічного досвіду

Закріпити знання з теми „Синоніми”;

Формувати вміння й навички побудови зв’язних висловлювань. Збагачувати їх лексику, словниковий запас. Розвивати культуру усного й писемного мовлення. Закріплювати вміння працювати з словниками. Формувати вміння співпраці в групі, робити прогнозування своїх результатів, самоаналіз і взаємоаналіз. Виховувати духовну культуру, повагу  до історичного минулого, гордість за свій народ.

Питання для актуалізації знань і вмінь учнів

робота в групах,  гра „Мозковий штурм”, діалоги, бесіди за  круглим столом, письмова творча групова робота,   гра „Піраміда”,  показ слайдів та виконання тестів на комп’ютері, розв’язування кросворду, козацька вікторина, робота з словниками синонімів, з підручником.

Мотивація навчальної діяльності учнів

Послухайте легенду. Старі люди розповідають, що в країні Мовознавство зустрічалися мандрівні слова. Вони з’являлись то тут, то там, однаково дивилися на людські біди й радощі. Розповідають, що навіть однією мовою розмовляли. Багато у  цих словах було спільного. А щастя не було. Мовби привиди, блукали вони по країні, одинокі, нещасливі, ніде не знаходили собі притулку. А найсумніше те, що – вони ніяк не змогли  зустрітися один з одним. Але одного разу по країні пішла чутка, що у місті Синонімії з’явився чарівник, який  усіх самотніх робить щасливими. З усієї країни з’їхалися різні слова до цього міста. Дуже їм хотілося знайти скоріше друзів. Чарівник ( а він був дуже мудрою людиною ) розташував слова в один синонімічний ряд, об’єднав наших знайомих під прапором синоніміки, наказав їм один одного братами називати й не ображатися на те, що, прийнявши клятву вірності, вони стали називатися одним словом – синоніми. Але все одно кожен з них не втратив своєї краси, яскравості, а тільки кращим і щасливішим став.  Діти, у вас на партах лежать картки, де визначили метафоричні ознаки груп слів за значенням, озвучте їх.

Групи слів за значенням,  „їх стосунки”

синоніми                        антоніми                        омоніми

 „друзі”                          „вороги”                        „двійники”

  — Діти,  зараз спробуємо зазирнути  на сторінки нашої історії. Чи не було серед українців вірних друзів, які теж давали клятву вірності, побратимства. Послухайте діалог, спробуйте знайти у ньому синоніми до поданих слів, запишіть їх, усі синоніми, які будуть звучати на уроці необхідні для творчої роботи . Увага тлумачний словничок, зустрінеться слово дукачі – це жіноча прикраса у вигляді монети або з монет.

          Найдорожчі скарби (Діалог)

  • Що шукаєте, пане скарбознавче?

—     Запорозькі скарби. Козаче, а ти не підкажеш, де вони сховані?

—     Марно не витрачайте, не гайте свого часу.

—     Чому?

—     Я – співець Мамай і знаю, що срібла й золота тут, у  Запорозькій Січі немає.

—     А заради чого ви тут усі зібрались.

—     Є скарби дорожчі за дукачі, за перли й діаманти.

—     Невже. За золото, діаманти можна купити все на світі!

—     Усе, крім  чистої совісті, сумління, справедливості. У нас ти можеш знайти зброю та порох –  це дорогий скарб для запорожця.

—     А який же найдорожчий?

—     Це наша козацька щира дружба, побратимство, братерство, братство. Живемо ми злагоджено,  душа-в-душу, плече-в-плече виступаємо як у радощах, так і в біді. Ніяка лиха година, нещастя, горе нам не страшні. Ми хочемо, щоб  люди на нашій землі, країні, краї жили у злагоді, мирі, спокої.

 

План уроку (змістовий компонент уроку)

 

І. Організаційний момент.  Привітання

ІІ. Повідомлення  теми,  мети уроку, мотивація навчальної діяльності

  1. „Мозковий штурм”
  2. Діалог

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1.Ознайомлення з правилами.

2. Редагування тексту 

ІV. Застосування знань  та навичок,  тренувальні вправи

  1. Самостійна робота з підручником.
  2. Групова робота зі словником синонімів.
  3. Презентація роботи у формі бесіди за круглим столом.
  4. Творча групова робота. Написання твору за картиною.

V. Підведення підсумків. Рефлексія. Оцінювання роботи за урок.

      1. Читання творів

      2.Заповнення  листків самооцінки.

      3. Гра «Піраміда».

VІ.  Домашнє завдання

Очікувані результати навчання, спрямовані на формування в учнів:

1) знань

2) вмінь

3) цінностей, ставлень, переконань

Після цього уроку ви зможете

1)  користуватись словником синонімів, знати види синонімів;

2) замінювати іншомовні слова українськими відповідниками, використовувати синоніми у зв’язному висловлюванні;

3) пригадати історичне минуле доби козацтва, відчути гордість за свій народ

Ключове (головне) питання уроку

Яку роль відіграють синоніми у мовленні?

Фрагмент уроку щодо розвитку знань, вмінь, чеснот та цінностей учнів.

ІV. Застосування знань  та навичок,  тренувальні вправи

Учитель. Самостійна робота з підручником, словниками синонімів. Треба розглянути  слова – терміни, значення їх  з’ясувати за підручником і дати визначення з прикладами, користуючись синонімічними словниками.

  Терміни: синонімічні ряди (гнізда), опорне (ключове) слово, абсолютні, стилістичні синоніми.

  (Приклади для відповідей:  хоробрий – сміливий, відважний, мужній; безсмертна (слава) – невмируща, вічна, немеркнуча; сім’я – родина; майбутній – прийдешній, грядущий (книжн.), потомний (розм.).)

Учитель.  Ми можемо зробити наступні висновки – сходинки: обов’язково в разі потреби користуватись словником синонімів; використовувати синоніми залежно від стилю мовлення.

— Продовжимо працювати з словником синонімів.  Готуємось до творчої роботи. Перед вами  ілюстрації, кожна група має свою, за якими ви будете писати твір. Вам треба підібрати  синоніми до поданих слів, які  підходять  до цього зображення. Свій результат презентувати у формі  бесіди за круглим столом.

  1 група.     „Козаки в степу”

   Степ (який?) ...- багатобарвний, барвистий, різноколірний; безмежний, безкраїй, неосяжний, безмірний; запашний, пахучий, духмяний; жовтий, золотий, солом’яний; прекрасний, чудовий, чарівний, розкішний; (що робить?)... – вабить, манить, причаровує; шелестить, шурхоче, шарудить.

   Небо (яке?) ... – ясне, безхмарне, чисте;  сизе, синювате, сіро-голубе.

   Козаки (які?)... – вільні, свободні; зачаровані, захоплені; (що роблять?)... -  розмовляють, говорять, балакають; дивляться, глядять, вдивляються; ждуть, чекають, дожидаються.

2 група.    „Під час бою”

 Ворог (який?) ... – безжалісний, жорстокий, безпощадний; (що робить?) ... – руйнує, розоряє, нищить, спустошує.

 Козаки (які?) ... -  сміливі, відважні, мужні, безстрашні, хоробрі; (що роблять?) ... - перемагають, подолають, поборють; визволяють, звільняють, рятують.; біжать, мчать, несуться.

 Бій (який) ... – безперестанний, безупинний, невпинний; запеклий, жорстокий, кривавий; небувалий, нечуваний; нелегкий, складний, важкий.

3 група.   „Портрет козака”

Погляд (який?) ...-  палкий, гарячий, запальний; цілеспрямований, уважний, зосереджений, серйозний; відвертий, прямий, прямодушний, щирий.

Характер (який?) ... -  витривалий, стійкий, терпеливий; сміливий, відважний, хоробрий; стійкий, твердий; скромний, невибагливий; завзятий, наполегливий, запеклий.

Одяг (який?) ... – звичайний, рядовий, простий, звичний.

Постать (яка?) ... -  висока, росла, довготелеса; горда, гордовита, піднесена; жвава, швидка, рухлива, прудка, проворна; міцна, кріпка, незламна, сильна.

4 група.   „Козацька  чайка

Море (яке?) ... – безмежне, безкрає, безбережне, неосяжне;  спокійне, тихе, лагідне; синє, волошкове, синяве.

Козаки (як працюють?) ... – наполегливо, завзято, невідступно; важко, нелегко, трудно; (які?) ... -  цілеспрямовані, зосереджені, серйозні; відважні, мужні, хоробрі, сміливі; витривалі, стійкі, терплячі; міцні, кріпкі, незламні, сильні; (що роблять?) ... – вирушають, відправляються

Мета подорожі (яка?) ... -  виручати, рятувати, визволяти; надіятись, сподіватись на перемогу.

Учитель. Не можуть не викликати у кожного з нас  ці картини почуття гордості за своїх предків. Перевіряємо роботи , оцінюємо їх.

  Фізхвилинка.  Козацька  вікторина

  1. Як козаки голили собі голову? (Залишався чуб на „оселедець”)
  2. Який одяг носили? (Шапка з китицею, шаровари, жупан, барвистий пояс)
  3. Як козаки могли перечекати небезпеку де-небудь у воді біля берега ? (Брали в рот очеретину і дихали через неї, занурившись у воду)
  4. Яку козаки носили зброю? (Шаблі, пістолі, списи, кистені)
  5. Яким чином козаки повідомляли на далеку відстань про небезпеку? (Запалювали смоляні бочки)
  6. Для чого козаки випалювали в степу високу траву? (Щоб не було де ховатися татарину)
  7. Як називався козацький ватажок? (Отаман, кошовий)
  8. Які ви знаєте козацькі клейноди? (Булава, бунчук, хоругви)
  9. Назвіть відомих вам гетьманів України? (Б. Хмельницький, Дмитро Байда-Вишневецький, Самійло Кішка, Петро Сагайдачний, Петро Дорошенко, Іван Мазепа, Петро Калнишевський )

Учитель. Молодці. І нарешті  – творча групова робота: скласти твір за поданими ілюстраціями, використовуючи слова-синоніми

Етап узагальнення та систематизації

Перевірка творчих групових робіт.

Взаємоаналіз прочитаного: чи є наявність синонімів у творі? як правильно їх використали? Чи розкриває твір подану ілюстрацію?

 

Підсумковий етап уроку

Підрахуйте отримані за урок бали і порівняйте з тим прогнозу-ванням, яке ви ставили на початку уроку. Командири озвучте оцінки . Підніміть руку, у кого виправдався очікуваний результат,  а хто підвищив  свої прогнозування. Підсумуємо отримані за урок знання інтерактивною грою „Піраміда”: треба класти протягнуту руку вперед одну на одну по черзі і висловлювати  ті знання і позитивні  враження, які  отримали  за урок

Домашнє завдання

-скласти тестування з теми „Синоніми”  або продумати питання для гри „Мікрофон” з теми „Синоніми”,

-написати  твір за зразком групової роботи, за тими ілюстраціями, які розбирали на уроці, використовуючи синоніми.

 

Категория: Проекты | Добавил: panova
Просмотров: 50 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии и видеть ссылки на материалы могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Вход на сайт
Поиск
МОН ДНР
ИППО Донецк
Инфоурок
Библиотека