Тема: Г.К.Андерсен. Короткі відомості про письменника. «Снігова королева». Зображення фантастичного світу зла, розкриття зв’язку між ним і пороками людського характеру. Перемога теплих людських відношень, самовідданої любові та дружби. Зразки добра і зла. Особливості їх зображень. Зразки головних героїв казки, авторське відношення до них.
Мета: познайомити з життям та творчістю Г.К.Андерсена, осмислити зміст казки «Снігова королева», розкрити основний конфлікт – зіткнення краси живої та неживої природи, розібрати композицію твору, розширити уяву учнів про красу людських вчинків та відношень, навчити аналізувати вчинки персонажів, давати їм оцінку, складати порівняльну характеристику героїв; розвивати творчість, культуру мовлення, вміння інсценувати, працювати групами; виховувати вміння цінувати, берегти почуття кохання та дружби, відповідальність за свої вчинки.
Друже! Ми продовжуємо цікаву подорож у світ літературних казок. Сьогодні ти завершив читання казки датського письменника Ганса Крістіана Андерсена «Снігова королева». Ще раз уважно перегорни сторінки цієї казки, прочитай її і тоді ти зможеш відповісти на питання, які тобі запропоновано. Бажаю успіхів!
Пропоную тобі виконати різні види завдань і висловити своє відношення до кожного з них.
№
|
Вид завдання
|
Номер уроку
по темі
|
Моє
відношення
|
1
|
Складання характеристики персонажів
|
2 і 3
|
|
2
|
Робота з словником
|
2
|
|
3
|
Складання плану
|
2 і 3
|
|
4
|
Складання карти-путівника
|
4
|
|
5
|
Перевтілення в героїв казки
|
4
|
|
6
|
Міркування
|
2 і 3
|
|
7
|
Докази
|
5
|
|
8
|
Пояснення
|
3
|
|
9
|
Добір синонімів
|
2
|
|
10
|
Я - біолог
|
3
|
|
11
|
Я - художник
|
5
|
|
12
|
Робота в парі
|
3 і 4
|
|
13
|
Робота з текстом
|
5
|
|
14
|
Складання питань вікторини, кросворду
|
6
|
|
15
|
Я – актор. Підготовка пантоміми
|
4
|
|
16
|
Я – художник-дизайнер. Підготовка ескізів
|
4 і 5
|
|
17
|
Дослідницька робота
|
5
|
|
18
|
Я – письменник. Контрольний твір «Всепереможна сила кохання»
|
6
|
|
Своє відношення у таблиці покажи такими умовними позначками:
! – цікаво ? – важко О – не цікаво
Завдання 1. Складання характеристики персонажів
- Випишіть риси характеру Герди: …
- Перелічіть риси характеру Кая: …
До поранення скалкою дзеркала: …
Після поранення скалкою дзеркала: …
- Порівняйте опис Сніжної королеви:
а) при першій зустрічі з нею Кая;
б) після викрадення Кая.
Спільне: …
Різниця: …
Чим можеш пояснити таке різне сприйняття Каєм Сніжної королеви:…
4. Складіть порівняльну характеристику Герди і Снігової королеви.
Завдання 2. Робота з словником.
- Пояснить значення слова « контраст» . Спробуйте проілюструвати свою відповідь за допомогою різнокольорового паперу.
- З’ясуйте значення слова « дружба» . Кого ви вважаєте справжнім другом?
Хто з героїв казки, на вашу думку, гідний цього звання?
- Пояснить, хто такі тролі?
Завдання 3. Складання плану
- Складіть план « Викрадення Кая ». Підготовте переказ за планом.
- Складіть план « У логові маленької розбійниці». Підготуйте переказ за планом.
Завдання 4. Складання карти-путівника
- Згадайте шлях, який пройшла Герда в пошуках Кая. Намалюйте карту мандрів Герди.
- Здійсніть « мандрування » по складеній карті, коротко перекажіть епізоди казки.
Завдання 5. Перевтілення в героїв казки.
- Підготуйте розповідь від імені Герди: « Що я пережила під час пошуків Кая»
- Підготуйте розповідь від імені Кая : « Що я відчув, коли почало танути моє серце»; « У володіннях Снігової королеви».
- Підготуйте розповідь про Герду від імені бабусі-чарівниці.
Завдання 6. Міркування.
Як ви розумієте вислови:
«Краса людських вчинків»;
«Серце з криги»;
«Добре серце».
Завдання 7. Докази.
Докажіть, що живі людські почуття сильніше холоду та криги.
Завдання 8. Пояснення .
Поясніть слова, які сказала фінка про Герду: « Сильнішою, ніж вона є, я не можу її зробити. Сила – в її серці».
Завдання 9. Добір синонімів.
Доберіть синоніми до слів: троль, метелиця, вічність
Завдання 10. Я – біолог.
Загадай епізод казки, коли Герда потрапила до бабусі-чарівниці. Що сказано у тексті про те, які квіти росли у її квітнику? Перелічи відомі тобі квіти за порами року. Опиши або намалюй ту, яка тобі найбільше подобається.
Завдання 11. Я – художник
- Намалюй героя казки.
- Намалюй ілюстрацію до будь-якого епізоду казки.
Завдання 12. Робота в парі.
Підготуй діалог Кая та Снігової королеви, Кая та Герди, Герди та маленької розбійниці або діалог на свій вибір. Передайте голосом характер героїв.
Завдання 13. Робота з текстом.
- Складіть словничок порівнянь, які використовує автор у казці.
- Випишіть цитати до теми «Природа – дійова особа у казці»:
а) як природа співчуває та страждає під час викрадення Кая;
б) як природа допомагає під час пошуків Кая;
в) як природа радіє, коли Герда з Каєм повертається додому.
Завдання 14. Складання питань до вікторини, кросвордів.
Складіть питання до вікторини за казкою «Снігова королева». Складіть кросворд до казки.
Завдання 15. Я – актор. Підготовка пантоміми до однієї з сцен казки.
Завдання 16. Я – художник-дизайнер. Підготуйте ескізи театральної атрибутики до спектаклю «Снігова королева» (афіша, театральна програма, білет)
Завдання 17. Дослідницька робота.
- Знайдіть у «Казці про мертву царівну…» О.С.Пушкіна персонаж, схожий на Герду.
- Що можна назвати символом казки «Снігова королева».
- Підготуйте повідомлення про троянду»
Завдання 18. Я – письменник
Напишіть контрольний твір «Всепереможна сила кохання»
План
- Вступ. Улюблена казка датського письменника.
- Герда – уособлення добра і кохання:
а) портрет;
б) страждання дівчини від втрати Кая;
в) риси характеру, які допомагали подолати перешкоди;
г) перемога над чарами.
3. Вічність ідеї казки. Щирість, відданість, кохання – завжди перемагають. Моє ставлення до героїні.
Друже! Нарешті ти успішно виконав усі завдання. Поздоровляю!
Гадаю, що тобі було цікаво. Чекаю на твої відношення до завдань
|