Воскресение, 05.04.2020, 09:29
Приветствую Вас Гость | RSS

Словесник

Меню сайта
Время жизни сайта
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Методический кейс

Главная » Файлы » Мировая литература » Разработки уроков [ Добавить материал ]

5 клас. Льюїс Керролл «Аліса в Країні Див».
15.06.2014, 14:00

Тема:  Льюїс Керролл   «Аліса в Країні Див».
Мета уроку: Висвітлити основні факти життя і творчості Льюїса   Керролла; показати зв'язок його творчості з особливостями «вікторіанської доби»; розкрити творчу історію книжки «Аліса в Країні Див»,  її зв'язок із біографією письменника, а  також    особливості художньої мови;  формувати вміння  характеризувати образ персонажів, давати їм власні оцінки; сприяти формуванню культурологічної компетенції;                                                                                 виховувати   сміливість, відданість, душевну чистоту,  а також  любов до читання й краси художнього слова.
Обладнання:  дитячі презентації, виставка книжок «Аліса в Країні Див» Льюїса Керролла, ілюстрації до повісті-казки, сигнальні карточки, вікторина «Перевір себе».
                                   Не всі загадки життя передбачають відповіді.  Не все в цьому світі має мораль і не все, 
                                   про що мислить і марить  людина, можна логічно пояснити…                                                                                                                                                                                 В.Набоков

                                                                      
                                              Хід уроку
І.   Мотивація навчальної діяльності
        В одній країні люди кажуть: «Якщо ви не знаєте Алісу і Чеширського Кота, Капелюшника й Шаленого Зайця, ви нічого не знаєте про нашу державу».
    -  Про яку  ж державу йде мова?
   -   Як називається  книжка, в якій головними героями є названі  персонажі?                                                                    -   Хто її написав?

 ІІ.  Оголошення теми і мети уроку

ІІІ.   Актуалізація опорних знань
1. Повторення літературознавчих термінів  
- До якого жанру належить твір Льюїса Керролла? 
- Що ж таке повість ?                                                                                                                                                          - А що таке казка?                                                                                                                                                            - Що є  її головною відміною?
 2.  Презентація учнями вибраної теми:  

                                                       
 -група «Біографів».  Життя і творчість  Льюїса Керролла;                                                                                                   - група «Літературознавців».  Історія створення казки «Аліса в Країні Див»;
 - група  «Істориків».       «Вікторіанська доба»;    
IV.   Застосування  знань, умінь, навичок
     1.  Еврестична бесіда
 -  Як Аліса опинилася в дивовижному світі?                                                                                                                     - Який предмет був у руках персонажа, за яким вона погналася?  
 -Як ви думаєте, чому саме цей предмет був у нього?                                                                                                       - Чим закінчилася подорож Аліси  в Країну Див?    Поясніть, чому? ( Добро завжди перемагає зло).

                                                       
  2.Робота з підручником
    В цьому році ми працюємо з книгою «Світова література».  Автори: Ніколенко О.А., Конєва Т.М., Орлова О.В. та інші.
   Подивіться уважно на обкладинку.  Хто із  казки на ній зображений?        Роздивіться ілюстрації до твору і скажіть, які події відображені на малюнках.                            
  3. Літературна гра «Зустріч з казковими персонажами»
      Завдання:
     Перед вами герої казки-повісті Л. Керролла «Аліса в Країні Див».  Оберіть будь-якого героя і  представте його класу за таким планом: 
1) Зовнішність персонажа.                                                                                                                                              2) Характерні рисив вдачі.                                                                                                                                              3)  Поведінка  протягом казки.                                                                                                                                         4) Чим відрізняється від інших персонажів   ( або ваше ставлення до нього).
      Персонажі для вибору учнів:  Білий Кролик, Капелюшник, Герцогиня, Королева, Казна-Що-Не-Черепаха.
 4. Складання сенкану  (до одного з героїв).
Тема – іменник.                                                                                                                                                           Опис – 2 прикметника.                                                                                                                                                  Дія – 3 дієслова.                                                                                                                                              Відношення – речення із 4 слів.                                                                                                                                    Висновок – 1 слово.
V. Фізхвилинка  ( Аліса зустрічалася в Країні Див з різними персонажами,  а до нас  теж завітав  незнайомий персонаж. Він допоможе провести нам фізхвилинку. )
5. Творче завдання
     Які традиції англійського фольклору використав письменник у створенні цих персонажів?  ( У створенні деяких казкових персонажів письменник спирається на приказки).
    Послухайте їх на англійській мові, переведіть та поясніть:
«To grin like a Cheshire- Cat».                   Посміхається, як Чеширський Кіт.
«Mad as a hatter».                                        Божевільний, як капелюшник.
«Mad as a March hare».                               Казиться, мов березневий заєць.
«A cat may look at a king».                         Король котові не указ.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                (Кіт  може дивитися на короля).
6.  Міжпредметні зв' язки.   Робота з оригіналом і перекладом вірша «Хороший крокодилонько…».
        Льюїс Керролл у своїй книжці висміював ті художні твори, які були перевантажені моральними прикладами й повчаннями, викликаючи в дітей не стільки прагнення вдосконалюватися, скільки нудьгу.  У   другому розділі письменник придумав віршик про крокодила.   
Завдання:
- Послухайте оригінал і переклад вірша про крокодила. (Читають учні на англійській мові, українській та російській).
- Знайдіть  іменники,прикметники й дієслова, які характеризують крокодила. Порівняйте їх.  

           Іменники

        Прикметники

         Дієслова

Крокодилонько

зубоньки

 Хороший

 привітний

Качається                      пірнає                          споліскує                      сміється                                             


 -    Як називаються такі слова?
- А як ви думаєте,  підходять пестливі слова до образу крокодила ?                                                                                 - Чи може він бути взірцем?                                                                                                                                              - З якою метою вони використані?
7. Творче завдання
    У сьомому розділі  Льюїс Керролл використовує давню англійську традицію створення загадок, що не передбачали відгадок. Назвіть їх.
( Наприклад, Капелюшник запитує Алісу: «Чим крук схожий на капшук?», Аліса  розмірковує: « Чи їдять кроти котів?»  або « Чи їдять коти кротів?»,  пісня «Іди, іди, борщику», питання:  «Кому потрібна голова без плечей?», «Так чи інак?».
  -Що автор намагається ствердити у такий спосіб?
  (У такий спосіб автор стверджує те, що не все у світі має логічне пояснення, і те, що не має  пояснення, не означає, що цього не існує взагалі.)
      8.Робота з епіграфом 
       Письменник  В.Набоков сказав про цей твір і його значення для всього людства так: «Не всі загадки життя передбачають відповіді. Не все в цьому світі має мораль і не все, про що мислить і марить людина, можна логічно пояснити.»                                                                                                                      
     9. Вибіркове читання
     У своєму творі Льюїс Керролл одухотворяє  деякі матеріальні й нематеріальні речі, надає їм рис живої істоти (прийом персоніфікації). Так, наприклад, категорія «Час», як і категорія «Простір», у чарівному світі письменника набуває незвичайних характеристик. 
-Яким постає перед Алісою Час? 
(Час постає живим, рухливим, близьким до персонажів. Із ним розмовляють, до нього ставляться, як до людини).              Знайдіть і прочитайте, що каже Капелюшник  Алісі про Час.
      Питання :                                                                                                                                                                    -  Чому  постають живими і персонажі твору, що є фантастичними по своїй суті?                                                                  ( Вони живі , бо їх так сприймає Аліса. Вона веде з ними розмову, бере разом із ними участь у деяких подіях.)
   -Отже, на думку Льюїса Керролла, живим є все, що ми так сприймаємо. У нашій уяві оживає абсолютно все.
     10. Робота над розвитком асоціативних вражень
    -Пригадайте, які події й образи викликали у вас позитивні й негативні почуття. Запишіть у таблицю свої враження.
(Кожній команді треба записати асоціації в одну колонку).  

Позитивні асоціації

Негативні асоціації

Нейтральні асоціації

 

 

 

 
   - Чи вдалося Льюїсу Керроллу створити веселу казку? Докажіть.
VI. Вікторина «Перевір себе»
VII. Підсумок уроку

  -Який висновок ви зробили для себе після  знайомства з життям і творчістю Льюїса Керролла  і прочитанням повісті – казки «Аліса в Країні Див»?
 ( Треба бути добрим  і завжди,  як Аліса, приходити на допомогу іншим ).
Діти, а ви звернули увагу, як англійці люблять свій народ. Згадайте про зображення Аліси й інших персонажів казки на вітражах у церквах. Мені дуже хочеться, щоб і ви любили нашу Україну і пишалися нею.
VIII. Домашнє завдання
1.    Придумати епізод про Алісу із застосуванням мовної гри.
2.    Скласти казку про зустріч Аліси з незнайомим героєм.
3.    Скласти сенкан про одного з персонажів повісті – казки.

 

 

Категория: Разработки уроков | Добавил: panova
Просмотров: 26357 | Загрузок: 523 | Рейтинг: 2.8/30
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии и видеть ссылки на материалы могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Вход на сайт
Поиск