Тема . Байка як жанр літератури та її особливості .
Мета : ознайомити учнів з історією виникнення жанру байки у світовій літературі , розкрити особливості побудови й поетики байок , допомогти засвоїти значення термінів „байка” , „мораль” , „алегорія”, „персоніфікація”, з’ясувати імена відомих поетів – байкарів ;
розвивати логічне мислення , пам’ять , усне зв’язне мовлення учнів,
формувати вміння самостійно здобувати знання і ділитися набутим досвідом , творчі здібності школярів ;
виховувати зацікавленість до творів зарубіжної літератури .
Обладнання : аудіозапис повільної музики , диво – зірочки ( для проведення релаксаційної вправи ) , комп’ютерна презентація теми , мети , завдань , епіграфа уроку , картки – кораблики , намальований плакат „Ріка Надій”, карта „Відомі поети – байкарі” , проекти учнів.
Тип уроку : урок засвоєння нових знань.
Форма уроку : урок - проект .
Очікувані результати :
Після цього уроку учні зможуть
· розповісти про виникнення жанру байки у світовій літературі ;
· розкрити особливості побудови байки ;
· дати визначення термінів „байка” , „мораль” , „алегорія”, „персоніфікація”;
· назвати відомих поетів – байкарів ;
· скласти власну байку ;
· самостійно здобувати знання ;
· ділитися набутим досвідом .
На уроці будуть формуватися такі групи компетентностей :
· соціальна ;
· полікультурна ;
· комунікативна ;
· інформаційна ;
· самоосвітня ;
· пізнавальна ;
· особистісна ;
· продуктивної творчої діяльності .
Ключові поняття : байка , мораль , персоніфікація , алегорія .
Структура уроку
І. Організаційна частина .
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів .
1. Технологія „Пароль” .
2. Усний диктант „Упізнай за ознаками”.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності .
1. Вступне слово вчителя .
2. Комп’ютерна презентація теми уроку .
3. Проведення вправи „Очікування”.
4. Комп’ютерна презентація мети , завдань , епіграфа уроку .
5. „Мозкова атака”.
ІV. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу .
1. Проектування пізнавально – творчої діяльності .
2. Виконання пізнавально – творчої діяльності .
· Презентація інформаційного проекту ( телепередача ).
· Презентація дослідницького проекту ( комп’ютерна презентація ).
· Фізкультхвилинка .
· Презентація інформаційно – творчого проекту ( карта „Відомі поети – байкарі” ).
· Презентація творчого проекту ( міні - збірка складених учнями байок ).
· Упорядкування портфоліо проекту „Байка як жанр літератури та її особливості”.
V. Підсумок уроку.
1. Самооцінка роботи на уроці .
2. Рефлексія .
VІ. Домашнє завдання .
|