Пятниця, 26.04.2024, 18:25
Приветствую Вас Гость | RSS

Словесник

Меню сайта
Время жизни сайта
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Методический кейс

Главная » Файлы » Мировая литература » Разработки уроков [ Добавить материал ]

6 клас. Подорож " Скруджа в різдвяну ніч у часі та просторі"
08.07.2012, 18:41

Тема:  «Подорож   Скруджа  в різдвяну ніч  у часі та просторі»

Мета і задачі уроку:

-         формувати пізнавальну і полікультурну компетентність;

-         розвивати навички аналізу і синтезу; вміння  аналізувати художній текст;

-         розвивати усне зв’язне усне мовлення учнів;

-         розвивати акторські здібності  учнів, прагнення до самореалізації та самовираження;

-         виховувати розуміння гуманних ідеалів письменника;

-         виховувати кращі людські якості (людяність, доброту).           

Обладнання уроку: настінна географічна  карта світу

Тип уроку:  інтегрований урок вивчення нового

Структура уроку:

І. Оголошення теми і мети уроку.

ІІ. Сприйняття та засвоєння матеріалу.

ІІІ. Закріплення  вивченого матеріалу.

ІV. Підсумок

V. Домашнє  завдання

Зміст  уроку

"Нехай буде над кожним із нас Боже

благословення,  його любов та ласка".
 

І. Оголошення теми і мети уроку.

1. Вступне слово вчителя.

    - І знов Різдво...
         Ах, скільки раз
         Воно неначе казка, міф
         З давно-давно минулих літ
         Являлося посеред нас!
         З надвір'я сніп входив до хати,
         Ставав в кутку і колосками
         Щось шелестів,
         Хотів сказати,
         Що знов Христос родивсь між нами,
         Родилась правда, мир, любов....
                                
        (Б. Лепкий)

- Цей урок, діти, ми присвятимо святу із свят - Різдву Христовому, адже незабаром  і є Різдво: в ніч на 25 грудня у католиків  та протестантів, а на 7 січня у нас – православних.  Дні Різдва  у кожного народу носять свої назви.

Показ на карті країн.

- В Германії – святі вечори, в Росії – святки, на Україні та в Білорусі – коляди. А в Англії, рідній країні письменника Ч. Діккенса, 25 грудня святкують кероли. Ці свята – поєднання чудових звичаїв та традицій, які є у людей різних національностей. Єднає їх одне – загальна любов і добро. Пригадаємо слова Діккенса, що це час «милосердя, добра та все пробачення, це єдині дні  календаря, коли люди … вільно розкривають один одному серця і бачать в своїх близьких таких же людей як вони самі..». саме з героями його твору ми сьогодні зустрінемось на уроці.

2. Запис теми і епіграфа уроку дітьми в зошити.

ІІ. Сприйняття та засвоєння матеріалу.

1.Розповіді  підготовлених учнів про святкування Різдва на Україні.

2. Розповідь підготовленого учня про свято в Англії на англійській мові.

- Я хочу розповісти про святкування Різдва  англійцями на їх рідній мові.
       Christmas is celebrated on the 25 th of December and symbolizes the birthday of Christ. This day is marked by setting a fur-tree and decorating it with different toys and candles.
         Children wait for Santa Claus who comes to every house and brings presents. Going to bed children leave their stockings and shoes to receive presents the next morning.

Переклад:
        Різдво святкують 25 грудня, воно символізує день народження Христа. У цей день продаються ялинки і прикрашають їх різними іграшками та свічками.
       Діти чекають на Санта Клауса, який приходить у кожний дім і приносить подарунки.  Йдучи спати,  діти залишають свої панчохи і туфлі, щоб наступного ранку отримати подарунки.

(Клас може самостійно перекласти прослухане, а при низькій підготовці  інших учень сам переведе на українську).

3. Завдання-спостереження.

- Прослідкуємо, як сприймали Різдво герої твору.

3.1. Читання по ролях (с.81-82 підручника).

3.2. Складання цитатної таблиці (колективна робота).

Герої твору

Ставлення до свята

Скрудж

«Дурниця!», «…яке ти маєш право веселитися»…

Фред

«з веселим Різдвом», «цей день найкращий…»…

 

 

 

 

 

4. Бесіда з елементами переказу

- Як провів свято Скрудж?

- Яке слово було для нього самим «зловісним»? (це було слово "щедрість")

- Хто  ж з’явився до Скруджа? (тінь Марлея)

Аналіз малюнку на с. 88

-         Кого зображено?

-         Чому такий довгий ланцюг?

-         Про що попередив Марлей Скруджа?

- Яку подорож запропонував Дух Минулих Свят?

- Розкажіть, яким був Скрудж у дитинстві?

- Чому він розплакався?

- Навіщо він хотів дати хлопцю, що колядував?

- Що «пожерло всі почуття» Скруджа в юності?

- Для чого Дух показав, як склалася доля жінки?

- Чому Скрудж не хотів бачити Дух Минулого Різдва?

ІІІ. Закріплення  вивченого матеріалу.

1.                Завдання: Записати план подорожі Скруджа у різдвяну ніч.
І ряд - "Подорож у Минуле"
ІІ ряд -"Подорож у Сучасне"
ІІІ ряд - "Подорож у Майбутнє"
(Складність плану діти обирають самостійно. Хто пише простий план, складний, цитатний).        

ІV. Підсумок

1. Колективне узагальнення

- Скупий, жорстокий Скрудж ненавидів людей. Все своє життя до різдвяної подорожі він присвятив накопиченню грошей. У нього нікого не було - ні друзів, ні сім'ї. Основним для нього були тільки гроші, і більше нічого в житті й непотрібно було.
      - А яка ваша думка?
     - Що потрібно людині для повного щастя?

      - Різдвяна історія як казка. Який кінець може бути?
      - Під впливом різдвяної ночі серце стало у Скруджа добрим до людей.

 Пам'ятаймо завжди слова Діккенса: "Май душу, май серце і будеш людиною на всі часи".

2.Звучить українська колядка (аудіо запис)

V.              Домашнє  завдання
Твір-роздум на дану тему
 

Категория: Разработки уроков | Добавил: panova
Просмотров: 5337 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии и видеть ссылки на материалы могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Вход на сайт
Поиск