Суббота, 20.04.2024, 15:42
Приветствую Вас Гость | RSS

Словесник

Меню сайта
Время жизни сайта
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Методический кейс

Главная » Файлы » Обучалка для учащихся » Памятки [ Добавить материал ]

Основні правила спілкування
28.10.2015, 13:30

ОСНОВНІ ПРАВИЛА СПІЛКУВАННЯ


1.    Будьте завжди ввічливі, привітні й доброзичливі в спілкуванні, з повагою ставтесь до співрозмовника.
2.    Будьте уважні до співрозмовника, до його стану та настрою, до того,  що і як він говоріть, як реагує на ті чи інші слова.
3.    Умійте слухати, не перебивайте співрозмовника. 
4.    Не бійтеся вступити в контакти (усні чи письмові) з людьми, навіть незнайомими вам, але при цьому уникайте нав’язливості. 
5.    Говоріть (пишіть) про те, що може бути цікаво і корисно тим, хто вас слухає (читає). 
6.    Не ображайте людей словом (не говоріть неприємного, не виявляйте своєї зверхності, не вживайте грубих слів тощо).
7.    Умійте ввічливо просити і чемно відмовляти, не ображаючи людину своєю відмовою, намагайтесь пояснити причину свого прохання чи відмови.
8.    Використовуйте в спілкуванні звернення і ввічливі слова (будь ласка, вибачте, не ображайтесь, чи не змогли б ви, на жаль, так вийшло та ін.), додержуйте культури мовлення. 
9.    Умійте підтримати людину словом і добрими справами у будь-якій ситуації.

ПОРАДИ  ІРЖІ  ТОМАНА

    Говоріть дише тоді, коди вам є що сказати. Не може говорити цікаво той, хто нічого не читає, не бере участі у  громадському житті, не від¬відує культурних закладів, не дискутує з товаришами, не подорожує і ні¬чого не переживає. 
    Хто говорить надто тихо, той оправляє враження людини, яка не вірить у свої сиди. 
    Той же, хто говорить надто голосно, оправляє враження агресивної людини. 
    Для збагачення власного словникового запасу читайте твори авторитетних авторів, слухайте кваліфікованих промовців і принагідно записуйте ті слова й вирази, які б ви хотіли використовувати у своїй мові.
    Виявіть, які слова ви вживаєте надто часто, і намагайтесь замінити їх іншими словами й виразами.
    Чергуйте довгі речення з короткими. Довгі речення важко сприймати й розуміти. Нагромадження коротких речень робить мову монотонною. 
    Часте вживання особових займенників замість імен осіб може приз¬вести до неправильного тлумачення сказаного. 
    Вимовляйте слово "ми" голосно, а слово "я" – пошепки.
    Речення, в якому кілька іменників стоять поруч, сприймається важко.
    Вживайте якомога більше слів, які підкреслюють шанобливе ставлення до людей: "даруйте", "перепрошую", "дякую", "будь ласка", і т.ін..
    Природа дала людині один язик і два вуха для того, щоб вона слухала інших удвічі більше, ніж сама говорить. 
    Запитання – дуже зручна форма наказу. Отже, ставте запитання. 
    Пам’ятайте, думки треба донести до слухачів. Вживайте для цього епітети, порівняння, метафори, прислів’я, приказки, афоризми, цитати. 
    
    Наголосити на якійсь думці можна кількома засобами: 
     перш, ніж висловити її, помовчите бодай хвилинку, а потім уже говоріть,  
     підсильте свій  голос або стиште його, 
     уповільніть виклад і наголосіть на кожному окремому слові в
реченні, 
     доповніть слово жестом і мімікою, 
     змініть тон голосу, 
     повторіть важливе слово або речення. 
    
    Під час розмови вчіться ставити себе на місце іншої людини.

                                                 ПАМ’ЯТКИ – ПОРАДИ

І.  ЯК ПОТРІБНО ВОЛОДІТИ ГОЛОСОМ ПРИ СПІЛКУВАННІ


1.    Пристосуйте свій  голос до  обстановки спілкування. 
2.    Хто  говорить надто тихо, справляє враження  людини, яка не вірить у свої сили.
3.    Не говоріть надто голосно – це справляє враження агресивної людини.
4.    Постійно тренуйте свій голос, читайте вголос, контролюйте правильність вимови. 
5.    Голос підвищують тоді, коли ставлять запитання, висловлюють радість, здивування. Якщо вам потрібно когось переконати, відповісти на
запитання, то голос понижуйте. 
6.    Підсилювати мовлення жестами, мімікою, виражаючи почуття (подив, сум, страх). 

II.   ЯК БУТИ ПРИЄМНИМ СПІВРОЗМОВНИКОМ 

1.    Вітайтеся й усміхайтеся перші. 
2.    Виявляйте дружне ставлення до  людей. 
3.    Цікавтеся  людьми, що вас  оточують, їхніми турботами, радощами.
4.    Вживайте більше слів, які підкреслюють шанобливе ставлення до людей: даруйте, перепрошую, дякую, будь  ласка, не ображайтеся, чи не змогли б ви, на жаль, так вийшло, прошу вас, якщо можете, якщо вам не важко, добре, пробачте, дуже вам  зобов’язаний, дуже вам вдячний. 
5.    Вмійте вислуховувати, не перебиваючи. 
6.    Будьте тактовні спочатку зважте, чи нікого не образить те, що ви хочете сказати, а тоді вже говоріть. 

ІІІ.  ЯК ЗАЦІКАВИТИ СПІВРОЗМОВНИКА

    Щоб стати цікавим співрозмовником, необхідно: 
    мати всебічні знання та інтереси, які постійно слід розвивати і поглиблювати,
    мати багато друзів і знайомих, 
    дивитися на світ розкритими очима, 
    вміти спостерігати довкола себе, 
    запам'ятовувати, записувати все те цікаве, що ви побачите, почуєте, прочитаєте.

КРАСНОМОВНІ  ЖЕСТИ
    Інколи під час ділової бесіди чи дискусії ми не помічаємо чи не надамо значення жестам. А між тим жести багато про що можуть сказати.
    Якщо співбесідник схрестив руки на грудях, будьте уважні – він з вами не згоден і намагається відгородитися від вашого впливу. Якщо одна чи обидві руки сховані в кишенях – він приховує якийсь аргумент. Разом з тим, це може бути демонстрацією показної бравади і незалежності при глибоко захованому почутті невпевненості. Якщо у партнера рука стис¬кається в кулак, це свідчить про прагненні зосередитись оволодіти хвилюванням. Якщо ж він відкритою долонею гладить щось приємне на дотик (наприклад, другу свою руку, можете не вагатись; у вашого партнера добрий настрій. Але якщо ваш співрозмовник заклав руки за спину, підняв підборіддя і при цьому похитується на п’ятах – він хоче заволодіти ситуацією, взяти над вами гору. Загалом же, якщо хочете підкреслити свою перевагу, слід фізично бути вищим за партнера: або сісти  вище, або встати, якщо ви обидва сидите. 
    Зрештою, якщо в людині одна чи обидві долоні звернені догори, це означає, що вона готова до переговорів, згодна обговорити вашу точку  зору і довіряє вам.

 

Категория: Памятки | Добавил: panova
Просмотров: 7781 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии и видеть ссылки на материалы могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Вход на сайт
Поиск