Пятниця, 19.04.2024, 04:58
Приветствую Вас Гость | RSS

Словесник

Меню сайта
Время жизни сайта
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Методический кейс

Главная » Файлы » Портфолио учителя » Проекты [ Добавить материал ]

Творчий проект «Полікультурна освіта учнів на уроках світової літератури»
[ Скачать с сервера (37.5 Kb) ] 31.10.2015, 14:15

І. АКТУАЛЬНІСТЬ    
       Сьогодні, коли на часі питання про множення й поглиблення зв'язків України зі світовою спільнотою, надзвичайно актуальним є порівняння літературних творів української та світової літератур. Це дає можливість показати учням те, що об'єднує різні народи, й те, що свідчить про самобутність нації. Таким чином, головне завдання полікультурної компетентності є формування поваги до традицій, звичаїв, історії України; ствердження гуманістичної моралі та формування загальнолюдських цінностей; формування толерантного ставлення до культур та традицій інших народів; на основі оволодіння досягненнями національної культури стимулювати прийняття та розуміння інших культур.
         Щоб учні усвідомили єдність світового літературного процесу, самобутності його складових, необхідно вчити школярів виявляти літературні аналогії, визначати спільне та відмінне у творах, знаходити їхні оригінальні риси.
        Широкі можливості для вирішення цієї проблеми дає взаємозалежне вивчення української,  світової літератур, зокрема, введення в шкільну практику елементів історико-типологічного й історико-генетичного зіставлення. Щоб учні змогли засвоїти думку про єдиний закономірний розвиток цілих художніх систем і про художню взаємозумовленість світового літературного процесу в цілому. 
          Актуальність упровадження полікультурної освіти зумовлена потребою організації нашого суспільства на засадах гуманізму, свободи, рівності та соціальної справедливості. У полікультурній освіті акцент робиться на закладені в етнічних культурах цінності, що мають загальнолюдське значення, а отже, сприятимуть розвитку особистості, встановленню добросусідського співробітництва на міжособистісних, державних і міжнародних рівнях.
        Полікультурна освіта розглядається як невід'ємна складова національного виховання. Вона реалізує принцип діалектичної єдності національного і загальнолюдського, що дає змогу людині глибоко відчувати належність до рідного народу і в той же час усвідомлювати себе громадянином і суб'єктом світової цивілізації. Полікультурне виховання - процес соціалізації школярів, спрямований на оволодіння особистістю системою національних і загальнолюдських культурних цінностей, формування комунікативних та емпатичних умінь, що дозволяють школяреві здійснювати інтенсивну міжкультурну взаємодію, розуміти інші культури, толерантно ставитися до їх носіїв.
Роботу учителя – словесника можна охарактеризувати словами К.Паустовського. Він писав про те, що кожна мить, кожне слово, кожна думка – це золоті крихти, які треба збирати десятиріччями, щоб потім перетворити у сплав і викувати з нього свою «золоту квітку». Роками вчитель йде до цього. Якими будуть його уроки – залежить від багатьох факторів: життєвого і методичного досвіду педагога, рівня учнів. Але в одному можна бути переконаним – тільки творець може виховати творця. Тільки особистість, володіюча педагогічною майстерністю, сміливістю у виборі форм і методів роботи, здатна вплинути на формування духовного світу учнів.  
Тому на уроках літератури повинна звучати музика, яка розкриє характер епохи, країни, персонажа, учні повинні бачити приклади живопису світових майстрів, повинна звучати мова оригіналу літературного твору. Ця єдність і допоможе збагатити полікультурну освіту сучасного учня.

ІІ. МЕТА ПРОЕКТУ
•    Формувати загальнопланетарну свідомість, що дозволяє тісно взаємодіяти з представниками різних країн і народів, інтегруватися в світовий та загальноєвропейський культурно-освітній простір.
•    Формувати  вміння працювати в групі, розподіляти обов’язки, висувати, аргументувати та захищати свої  ідеї, поважати думку іншого, працювати на результат групи.
•    Формувати  полікультурну компетентність в учнів.
•    Розвивати комунікативні, творчі, самоосвітні вміння та навички дітей.
•    Виховувати значущі загальнолюдські цінності.
•    Виховувати почуття відповідальності, самодисципліни і самоорганізації.

ІІІ. ЗАВДАННЯ ПРОЕКТУ
•    формування поваги до традицій, звичаїв, історії різних країн; 
•    ствердження гуманістичної моралі та формування загальнолюдських цінностей; 
•    формування толерантного ставлення до культур та традицій інших народів; 
•    на основі оволодіння досягненнями національної культури стимулювати прийняття та розуміння інших культур;
•    створення  умов для  діалогу різних культур на уроках;
•    підвищення мотивації учнів до читання літератури,
•    створити  та презентувати цікавий творчий продукт за проектом.

Категория: Проекты | Добавил: panova
Просмотров: 1034 | Загрузок: 6 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии и видеть ссылки на материалы могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Вход на сайт
Поиск