План аналізу ліричного твору
1. Тема.
2. Ідея.
3. Образ автора або ліричного героя ( його думок, почуттів, переживань).
4. Композиція.
5. Жанр.
6. Особливості ритму, мелодики, темпоритму (система віршування, віршовий розмір, ритми).
7. Мова художнього твору (тропи, фігури та інше).
8. Зв’язок з певним напрямом, течією.
План аналізу епічного твору.
1. Тематика і проблематика.
2. Жанр.
3. Форма оповіді ( від імені автора, оповідача тощо).
4. Сюжетно-композиційні особливості ( позасюжетні елементи).
5. Простір и час.
6. Система образів і засоби їх розкриття.
7. Мова художнього твору.
8. Ідея. Задум письменника і його втілення.
9. Місце в історико-літературному процесі.
План аналізу драматичного твору
1. Жанрова природа тексту.
2. Конфлікт.
3. Особливості розвитку сценічної дії.
4. Характери героїв і художні засоби їх розкриття.
5. Сюжетні та позасюжетні елементи (монологи, діалоги, ремарки тощо).
6. Тема та ідея.
7. Різні наукові та читацькі інтерпретації.
8. Місце в історико-літературному процесі
Характеристика художнього образу
1. Еволюція героя.
2. Портрет.
3. Як характеризують героя предмети, що його оточують.
4. Поведінка, вчинки героя.
5. Зображення душевних переживань
6. Ставлення героя до інших персонажів, природи тощо.
7. Світогляд.
8. Мова героя.
9. Роль деталей у розкритті характеру.
10.Авторська характеристика.
11Характеристика героя іншими персонажами.
12.Читацьке сприйняття та оцінка образу в науково-критичній літературі.
Огляд літературних тенденцій
1. Визначити хронологічні межі періоду, про який мовиться.
2. З’ясувати, які напрями й течії домінували в цей час.
3. Дати теоретичне визначення провідних напрямів і течій певного періоду, назвати їх основні ознаки.
4. Згадати представників названих напрямів і течій, їхні твори.
5. Визначити внесок окремих письменників в історію світової літератури.
6. Показати зв’язок літературних тенденцій з попередніми й наступними етапами.
7. Визначити своєрідність даного періоду на тлі світового культурного процесу.
|