Тема. Письмовий твір-опис предмета за картиною.
Культура писемного мовлення. Опис картини «Українська вишиванка»
Мета: сформувати уміння складати письмовий твір-опис з урахуванням теми, мети, особливостей стилю і типу мовлення, дотримуватись абзаців, уникати помилок у змісті, побудові та мовленнєвому оформленні твору;
Хід уроку
І. Оголошення теми та мети уроку.
ІІ. Знайомство з картиною «Українська вишиванка».
ІІІ. Прослухати запис пісні «Два кольори» Д.Павличка.
ІV. Складання плану, за яким учні будуть описувати картину.
План
1. Сорочка, вишита й подарована на добро, буде оберігати людину.
2. Майстриня вклала душу у сорочку.
3. Що символізує орнамент, вишитий руками майстрині?
4. Кому вишивали й дарували вишиванки?
Матеріал для вчителя
Сорочка-вишиванка
Було повір’я на Україні, що сорочка, вишита й подарована на добро, на хороше життя, буде оберігати людину. Сорочку вишивали й дарували не будь-кому, а особливо близьким, рідним: дитині, братові, нареченому, чоловікові.
Готуючись до весілля, дівчина вишивала молодому та його батькам сорочки. Звичай дарувати сорочку своєму судженому давній. Виготовлений дівчиною одяг вважався високою формою уваги. Юні майстрині намагалися вкласти у виріб не тільки хист і здібності, а й душу.
V. Написання твору-опису на чернетці.
VІ. Прослуховування 2-3 робіт, надання порад, зауважень щодо форми та змісту твору-опису.
VІІ. Переписування творів у зошит.
VІІІ. Підсумки. Надання домашнього завдання.
Д.З.: знайти описи рушників, сорочок у художніх творах, виразно читати
уривки, зосередити увагу на особливостях художнього стилю;
скласти тестування про українську вишивку.
|